Monument a Tarradellas
Cervelló

    Baix Llobregat
    Rambla de Josep Tarradellas
    Emplaçament
    A la intersecció amb el carrer de la Coral Diana

    Coordenades:

    41.396737258742
    1.9574986029453
    412851
    4583325
    Número de fitxa
    08068 - 391
    Patrimoni moble
    Tipologia
    Element urbà
    Contemporani
    Segle
    XX
    Any
    1991
    Manuel Cusachs
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Inexistent
    Inexistent
    Accés
    Fàcil
    Simbòlic
    Titularitat
    Pública
    Ajuntament de Cervelló
    Autoria de la fitxa
    Juana María Huélamo Gabaldón - Kuanum

    El bust en bronze de Josep Tarradellas està sostingut per un doble pedestal de granit amb una base de la mateixa pedra. A dalt del pedestal vertical s'ubica el bust del president. Al frontal hi ha sota l'escut de la Generalitat, una placa en la que es pot llegir le següent llegenda: "L'AJUNTAMENT DE CERVELLÓ al seu Fill Predilecte M.H.S./ JOSEP TARRADELLAS I JOAN / (1899-1988) / PRESIDENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA  / (1954-1980) / CERVELLÓ 14 ABRIL 1991".

    L’escultura és de l'artista mataroní Manuel Cusachs (1933), i es basa en el cos humà i en el retrat pel camí de l’art figuratiu, cercant l’expressivitat de la persona.

    El retrat de Tarradellas reflecteix la personalitat de Tarradellas en els darrers anys de la seva vida i la transmet a l’espectador. (ROIG, 2018: 14-15). 

    Manuel Cusachs (1933) és conegut especialment per la seva escultura de caire monumental i poètic. (ROIG, 2018: 14-15). 

    L’Ajuntament, vers l’any 1990, li va encarregar un monument dedicat al president Josep Tarradellas, fill de Cervelló, situat a la Rambla que porta el seu nom. El monument fou inaugurat en data 14 d’abril de 1991 on hi van assistir Antònia Macià, vídua de Tarradellas, Jordi Pujol, president de la Generalitat, Josep Lluís Morant, alcalde de Cervelló i Pierre Rabier, alcalde de Saint-Martin-le-Beau, localitat agermanada amb Cervelló, on hi va viure Josep Tarradellas durant l’exili. (ROIG, 2018: 14-15).

    ROIG, Dolors (2018) Manuel Cusachs i Xivillé, escultor del monumet a Josep Tarradellas a Cervelló. Retalls d’Història. Revista Sauló. Núm. 22 p. 14 i 15. Cervelló: Segle Nou.