Monument a Lluís Companys
Sant Llorenç Savall

Vallès Occidental
    En un extrem del Passeig de la Rectoria, parc públic a la riba del riu Ripoll vora el pont.
    Nucli urbà

Patrimoni moble
    Element urbà
    XXI
    Any
    Joan Miquel Martínez Piera, Quelot.
    Simbòlic
    Ajuntament de Sant Llorenç Savall
    Laura de Castellet i Ramon

Monument en memòria del president de la Generalitat de Catalunya Lluís Companys i Jover. Està format per quatre barres d'acer costen, d'uns 2 m. d'alçada i de forma sinuosa, que suggereixen les quatre barres de la bandera catalana. L'autor és en Joan Miquel Martínez Piera, 'Quelot' (Barcelona, 1963), artista plàstic multidisciplinar que té l'estudi a Sant Llorenç Savall.

El monument fou una decisió presa pel consistori arran d'una subvenció de la Generalitat per a emprendre activitats públiques per a recordar la memòria històrica. Tal com ho recorda una placa commemorativa, fou instal·lat el 13 de gener de 2007 i inaugurat pel president del Parlament de Catalunya, el M.H, Ernest Benach.
    Fou el primer monument públic no religiós de la població.

Savall, Butlletí d'Informació municipal de l'Ajuntament de Sant Llorenç Savall, núm. 106 (març 2007). Ajuntament de Sant Llorenç Savall.