Camí de Sant Llorenç Savall a Terrassa (o a Sant Feliu del Racó).
Sant Llorenç Savall

Vallès Occidental
    De Sant Llorenç a la riera Seca
    Vall d'Horta / Vall de Mur

420317
    Obra civil
    Medieval
    Modern
    Ajuntament de Sant Llorenç Savall
    Laura de Castellet i Ramon

Aquest camí, que estigué en ús fins a la construcció de la carretera de Castellar, sortia del poble pel pont i la creu de Ricó. Després travessava la vall d'Horta pel mas de la Roca, resclosa de la Roca i antic pont, i s'enfilava cap al coll de Palomeres, vorejava Coma Grossa i baixava als Quatre Camins. D'allà seguia riera Seca avall i, fora del municipi, cap a les Arenes.
    En algun tram encara conserva marges i parts d'enllosat.

Des del coll de Palomeres el camí coincideix amb el traçat del GR 173, variant 1.
    Les dades UTM estan preses al coll de Palomeres, pas emblemàtic del traçat.

Aquest va ser durant anys un dels principals camins de comunicació de Sant Llorenç, ja que comunicava amb Terrassa i altres poblacions d'importància. Hi ha diversos elements que testimonien els anys de pas. En no ser recuperat per un sender excursionista no és un dels camins més concorreguts, però alguns veïns encara recorden llocs de pas al llarg del recorregut.

SUÁREZ FERNÁNDEZ, Francesc (2007) Els camins històrics de Sant Llorenç Savall, a mitjan segle XIX. Lacera, Butlletí del Centre d'Estudis Històrics de Sant Llorenç Savall, núm. 8 (març 2007).