Monument a la sardana
Sant Hipòlit de Voltregà

Osona
    Plaça de la Sardana
    A la banda de migdia del nucli urbà, tocant al carrer Ricart Viladesau

Patrimoni moble
    Element urbà
    Popular
    XXI
    Any
    Ornamental
    Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà
    Adriana Geladó Prat

Monument aïllat i situat a l'extrem sud-est de la plaça de la Sardana. Està format per un basament circular de formigó, damunt del que s'assenta una escultura de ferro corten que representa un ballador i una balladora entrellaçats i amb les mans alçades. Alhora, aquestes figures compten amb una placa circular situada al nivell de la cintura i gravada tres vegades amb la inscripció "LA SARDANA". En el basament hi ha una placa de ferro corten encastada amb la següent inscripció: "SANT HIPÒLIT DE VOLTREGÀ / 18-MARÇ-2007". El monument està delimitat amb un perfil de corten circular enjardinat.

Tant el monument com la plaça reten homenatge al gènere musical de la sardana, molt present al Sant Hipòlit del segle XX i que proporcionà grans mestres del gènere com l'Eusebi Guiteras o en Joan Camps i Valentí, així com diverses formacions musicals com la cobla-orquestra Els Angelets o la Principal de Sant Hipòlit de Voltregà, entre d'altres.