Mina i rec del castell de Santiga
Santa Perpètua de Mogoda

Vallès Occidental
    Can Ferran - Santiga

Obra civil
    Modern
    XVIII
    Any
    Es veu el rec davant el castell de Santiga
    Pla Especial Protecció Patrimoni Arquitectònic
    Productiu
    Ref. cad: 08260A01209000 (045)
    Goretti Vila i Fàbregas

Mina i rec del castell de Santiga, es troba grafiada actualment sobre plànol, tindria la seva captació de prop de Can Ferran, passant per ponent del camí del Torrent de Canyameres a l'alçada de Can Barnola, fins arribar pel nord fins al castell de Santiga. L'aigua del rec arriba fins al castell de Santiga i omple l'aigua del safareig.

És una de les poques mines en funcionament actualment i que encara porta aigua. Desconeixem però les seves característiques bàsiques, els diferents pous d'entrada i si el seu traçat grafiat en el plànol de l'Ajuntament (PEPPASPM, 1996) es correspon a la realitat. Només podem observar el rec quan arriba a la plaça de Santiga.

Ressenya històrica extreta de CANYAMERES, 2009:
    6 de juliol de 1764. Manament (Despacho) de Juan Felipe de Castaños, intendent general de Justícia, Policia, Guerra i Hisenda del Principat de Catalunya dirigit a la comtessa de Aranda, perquè deixi de construir una conducció per regar les seves terres del castell de Santiga. Per fer la canalització està malmetent la canalització que tenia feta des d'antic en el seu propi terreny don Juan de Lapeire i Asprer, en l'heretat que té a la parròquia de Sant Feliu de Sabadell (can Lletget).

AJUNTAMENT DE SANTA PERPÈTUA DE MOGODA (1996). Pla Especial de Protecció del Patrimoni arquitectònic de Santa Perpètua de Mogoda. Text refós novembre de 1996. Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda. Obres públiques i urbanisme.

CANYAMERES, Esteve (2009). Masos, masies i masoveries. Estudi de l'agricultura de Santa Perpètua de Mogoda i Santiga (segles XI-XX). Edita: Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda.