Materials de Castellolí al Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia
Castellolí

Anoia
    Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia. C. del Dr. Joan Mercader, 1, 08700 Igualada.

Patrimoni moble
    Col·lecció
    Prehistòric
    Edats dels Metalls
    Antic
    Ibèric
    Romà
    Medieval
    Modern
    XXXIXaC-
    Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia
    Obert
    Científic
    Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia
    Virgínia Cepero González

Al Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia es custodien materials que provenen del terme municipal de Castellolí, que corresponen majoritàriament als recollits als diferents jaciments arqueològics. La relació és la següent:
    - Lot de material arqueològic ceràmic i de pedra, del neolític mig-recent (nº registre: 4967).
    - Lot de material arqueològic medieval, a prop del castell de Castellolí (nº registre: 4715).
    - Lot de material arqueològic, de mas Artigas (nº registre: 4900).
    - Lot de material arqueològic del ferro-Ibèric, del trencall del camí de les coves Font del Ferro (nº registre: 4757).
    - Lot de material arqueològic medieval, de can Tardà (nº registre: 9154).
    - Lot de material arqueològic medieval i modern, a prop del castell de Castellolí (nº registre: 9147).
    - Lot de material arqueològic ceràmic d'època romana (nº registre: 9194).
    - Lot de material arqueològic del neolític/Bronze/ibèric/romà/medieval, del camí dels Pèlags (nº registre: 9139).
    - Lot de material arqueològic d'època ibèrica i romana, del camí dels Pèlags (nº registre: 9073).
    - Lot de material arqueològic, del Bronze i medieval, de la sepultura de can Soteras (nº registre: 9072).
    - Lot de material arqueològic, del bronze/ibèric/romà, a prop de la riera de Castellolí (nº registre: 9020).
    - Lot de material arqueològic ceràmic i de pedra, medieval, a prop del castell de Castellolí (nº registre: 5076).
    - Pica baptismal romànica de forma semiesfèrica i ornamentada a la part exterior amb arcs de mig punt, del segle XIII (nº registre: 1).
    - Lot de material arqueològic del neolític mig-recent, de can Muset (nº registre: 4983).
    - Lot de material arqueològic del bronze mig/Ferro/Ibèric, de la Cova Gran (nº registre: 4899).
    - Lot de material arqueològic ceràmic, de les Coves de la font del Ferro o de can Llucià o de Castellolí (nº registre: 4745).
    - Lot de material arqueològic de sílex, de les Coves de la font del Ferro o de can Llucià o de Castellolí (nº registre: 4634).
    - Lot de material arqueològic d'època ibèrica, de can Parera, format per 25.986 fragments, principalment ceràmics (nº registre: 15244).
    - Bitllet d'1 pesseta emès per l'Ajuntament de Castellolí (nº registre: 1756).

Fotografia extreta del web de GENERALITAT DE CATALUNYA. MUSEUS EN LÍNIA: http://museusenlinia.gencat.cat.

GENERALITAT DE CATALUNYA. MUSEUS EN LÍNIA: http://museusenlinia.gencat.cat