Jaciment de Can Cabanyes
Montmeló

    Vallès Oriental
    Al nord del terme municipal a tocar amb el terme de Granollers i a l'entorn del Circuit de Barcelona-Catalunya.
    Emplaçament
    Polígon industrial del Circuit

    Coordenades:

    41.566158019188
    2.2624003887177
    438500
    4601872
    Número de fitxa
    08135 - 49
    Patrimoni immoble
    Tipologia
    Jaciment arqueològic
    Antic
    Romà
    Segle
    II aC - V dC
    Desconeguda
    Estat de conservació
    Dolent
    Troballa antiga que no s'ha pogut georeferenciar.
    Protecció
    Legal
    BPU
    IBARS PÉREZ, Gemma i CASTEJÓN VIDAL, Pol (2011). Catàleg del patrimoni arqueològic i arquitectònic de Montmeló. Text Refós. Ajuntament de Montmeló.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CC.AA 1994
    Accés
    Fàcil
    Altres
    Titularitat
    Pública
    Ajuntament de Montmeló (Plaça de la Vila, núm. 1; 08160 - Montmeló)
    Autoria de la fitxa
    Jordi Montlló Bolart

    Josep Estrada documentà una sitja, l'any 1953, en el camí que anava des de la carretera BV-5003 de Granollers a Montmeló fins a la masia de Can Cabanyes, actualment coneguda com mas La Moreneta, i que es troba dins mateix del Circuit de Barcelona-Catalunya.

    Es tracta de restes ceràmics consistens en dolia, teula romana i fragments de ceràmica grollera.

     

    Amb les dades publicades no és possible determinar el lloc precís de la troballa. I més, tenint en compte la transformació de la zona en els darrers anys que han modificat el paisatge de forma significativa.

    Són diverses les troballes, a priori aïllades i inconnexes, però que podrien tenir relació. Parlem de les sitges de Can Tabola o les de Can Guitet. Al no haver-hi un estudi extensiu i en profunditat, no es poden demostrar possibles relacions, però tampoc es poden descartar.

    Jaciment documentat per Josep Estrada (1965, 1967 i 1969), l'any 1953, amb motiu de la troballa d'una sitja.

    ESTRADA, Josep (1955). Síntesis arqueològica de Granollers y sus alrededores. Granollers: Museu de Granollers.

    ESTRADA, Josep (1969). Vías y poblamiento romanos en el territorio del Área Metropolitana de Barcelona. Comisión de Urbanismo de Barcelona.. Dins Revista del Vallès, núm. Monogràfic.

    ESTRADA, Josep i VILLARONGA, Lluís (1967). La Lauro moneta y el hallazgo de Cànovas. Dins Ampurias, núm. XXVIII, pp. 135-194.

    ESTRADA, Josep (1993). Granollers a l’antiguitat. Dins Revista del Vallès, núm. Monogràfic.

    IBARS PÉREZ, Gemma i CASTEJÓN VIDAL, Pol (2011). Catàleg del patrimoni arqueològic i arquitectònic de Montmeló. Text Refós. Ajuntament de Montmeló.