Gorg del molí del Cingle
Prats de Lluçanès

Osona
    Sector est del terme municipal
    A 350 metres per pista forestal de la carretera B-432, punt quilomètric 10'400

419968
    Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Dolent
    Resulta preocupant l'acumulació de deixalles i brutícia a banda i banda del rec i en el mateix gorg.
    BPU
    Pla d'Ordenació Urbanística Municipal. Tipus de protecció: Ambiental
    Generalitat de Catalunya. Departament de Medi Ambient. ACA. c/ Provença, 204-208. 08036. Barcelona
    Jordi Compte i Marta Homs

El gorg del Molí del Cingle està situat al costat del molí que li dóna nom, en el curs del rec de Prats. S'accedeix al gorg a través de la pista forestal que condueix al Molí del Cingle. Un cop s'arriba al molí, el gorg hi queda pràcticament adossat a l'oest. Es tracta d'un gorg ample i no excessivament profund, amb una forma pràcticament circular que contrasta amb el rec, força estret i de traçat recte. L'aigua cau al gorg sobre unes roques de grans dimensions que s'han desprès del cingle, amb una caiguda vertical d'uns 10 metres, ja que el gorg està delimitat en la part nord per una línia de roca que travessa el curs del rec de Prats i que forma una paret vertical.