Font i safareig dels Lledoners
Sant Pere de Vilamajor

Vallès Oriental
    C/ dels Lledoners s/n, 08458, Sant Pere de Vilamajor.

Element arquitectònic
    Any
    Dolent
    Actualment no hi raja l'aigua.
    Sense ús
    Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor
    Virgínia Cepero González

Es tracta d'una font arranjada, situada a tocar del marge de la riera de Vilamajor, a pocs metres al nord del Pont Vell. Es troba sota el nivell del carrer, sobre el terrat del cobert del safareig municipal, i s'hi accedeix mitjançant unes esglaons de pedra.
    Fins fa poc temps rajava l'aigua, que sortia d'un broc metàl·lic situat a un gran mur de còdols lligats amb ciment, i queia a una petita pica de pedra, encastada al mur, de forma quadrada. Sobre el broc, hi ha una placa de pedra amb la següent inscripció: "Font dels Lladoners 1959".
    El safareig es troba a l'interior d'un cobert, sota la font, i s'hi accedeix per uns esglaons de pedra. Es fet de formigó, de planta rectangular. El seu valor és etnològic.

Els lledoners del pont vell de Vilamajor són arbres centenaris que van donar nom a la font.
    L'antiga font dels Lledoners, actualment desapareguda, es trobava a pocs metres al nord de la nova. L'any 1959 es va construir l'actual font, juntament amb el safareig municipal.
    Abans de la construcció del safareig, les dones del poble rentaven la roba directament a la riera de Vilamajor, on unes grans lloses permetien embassar l'aigua suficient per a aquest ús.