Font i safareig de can Camp
Martorelles

Vallès Oriental
    Torrent de les Llicorelles
    Nucli de Martorelles

Element arquitectònic
    Regular
    L'espai es troba força degradat, ple de deixalles i pintades vandàliques. L'aigua que surt de la font inunda la part frontal, que impossibilita apropar-se a beure.
    6677403DF3967N0001OP
    Marta Lloret Blackburn

La font i el safareig de Can Camp estan situats a tocar del torrent de les Llicorelles, al seu pas pel nucli urbà de Martorelles. La font està construïda sobre una paret de maó, al centre de la qual hi ha una placa metàl·lica que diu: " FONT DE CAN CAMP 1912-2004". A la part inferior hi ha el brollador, format per un tub metàl·lic. L'aigua cau sobre una petita pica excavada al terra, tot i que des d'aquesta es perd aigües avall. A banda i banda té un banc d'obra. Una part de l'aigua de la mina va a parar al safareig, de planta rectangular. És fet d'obra, i al seu voltant hi ha les pedres inclinades per rentar la bugada.

El safareig i la font es trobaven dins la finca del mas desaparegut de Can Camp. Segons sembla, la casa tenia una rajoleria pròpia, que necessitava força aigua, que era extreta de la font. L'indret era molt concorregut de dones del poble que anaven a fer-hi la bugada, com també ho era el safareig de Can Sunyer i el de Ca n'Arquers, avui desapareguts. Fins que no hi va haver subministrament d'aigua al poble, s'hi anava a buscar aigua per al consum domèstic. L'espai va ser arranjat per Simeó Rabassa l'any 1986, havent quedat com a record un text que promou el respecte pel seu entorn i el monòlit del patronat.

ROVIRA, A.; GURRI, J. (2000). “Les Fonts del Vallès Oriental: de Sant Fost a la Roca”, a Lauro, núm. 19. Granollers: Museu de Granollers. SORIANO, Q. (2003). Les Fonts i el seu entorn: itineraris per Martorelles. Treball de Recerca (inèdit).