Font del carrer d 'Heribert Pons

XX
    Ajuntament de Rellinars -Plaça de l'Ajuntament, s/n, - 08299 Rellinars
    Jordi Montlló

Adossada a la paret de la casa número 20 del carrer, hi trobem una font de brollador, emmarcat per un fals arc fet de maons. Aquests, estan disposats plans en una doble filera. L'aigua la recull un pica semi el·líptica inserida en el pedrís, fet d'obra i rajola quadrada que recorre tota la façana de la casa.
    Aquest pedrís té un doble nivell i és arrebossat per la part frontal.

Les primeres cases del nucli urbà es construeixen al segle XVIII, és el que ara en diem nucli antic. Abans, la població vivia disseminada en masies i cases de pagès. Però el creixement econòmic del moment propicia el desenvolupament d'incipients formes de comerç per a viatgers i nous estadants.
    En el llibre de Passament de Comptes de l'Ajuntament (Moreno, 1986) es llegeixen els noms de les primeres famílies que l'habitaren i que s'ha mantingut força estable.

AJUNTAMENT DE RELLINARS (2014). Catàleg de béns a protegir; dins Pla d'Ordenació Urbanística Municipal.
    MORENO ALBAREDA, M. Dolors (1986). Rellinars. Rellinars: Patronat Local de la Vellesa de Rellinars.
    MORENO, M. Dolors (1997). Les masies de Rellinars; dins XVIII Ronda Vallesana. Unió Excursionista Sabadell, pp. 73 - 81.