Font de la Gaià o de Can Vilalba
Abrera

Baix Llobregat
    Av. de Circumval·lació - 08630 Abrera.
    Cruïlla de la carretera de Martorell a Olesa amb l'accés a Can Vilalba.

41.52034
    1.92016
    Element arquitectònic
    Modern
    Sense ús
    Ajuntament d'Abrera. Pl. Constitució, 1. Abrera
    Arqueocat SL - Natàlia Salazar

Mina formada per una gran cisterna d'uns 3 m d'ample per 8 m de fondària i 2,5 m d'alçada. Presenta un sostre arquejat construït amb morter de calç. La porta queda a 1,5 m d'alçada del fons de la mina i està tapiada i reforçada amb maons. Presenta un canal de sortida amb una canonada de ceràmica associada. La cisterna està completament coberta d'esbarzers i el tapiat de la porta està guixat amb diversos grafits.

Font que abastia aigua a la casa del germà del virrei Amat mitjançant una conducció de ceràmica. La font és mencionada pel Baró de Maldà, a la seva obra "calaix de sastre", l'any 1789.

ARGELAGA SERVEIS AMBIENTALS SL (2006): Estudi de l'estat de les fonts naturals del municipi d'Abrera. Inèdit.
    VIVES, Miquel (en fase d'elaboració): "L'evolució històrica de la xarxa viària entre el Llobregat i el Foix. Des de l'època dels romans fins al tercer decenni del segle XX". Tesi doctoral inèdita.