Fons documental de Tavertet a l'Arxiu de la Corona d'Aragó
Tavertet

Osona
    Arxiu de la Corona d'Aragó. C. Almogàvers, 77, 08018, Barcelona.

Patrimoni documental
    Fons documental
    Medieval
    Modern
    X-XX
    Legal i física
    Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i documents.
    Obert
    Científic/Cultural
    Titularitat estatal. Gestió: Patronat de l'Arxiu de la Corona d'Aragó.
    Virgínia Cepero González

L'Arxiu de la Corona d'Aragó conserva documentació antiga relacionada amb el terme municipal de Tavertet. Hi ha documents en paper i en pergamí, en lligall i volum, amb una cronologia des del segle XIII al XIX, a les següents unitats:

- Arxiu Reial (Reial Cancelleria).

- Reial Audiència de Catalunya.

- Arxiu del Reial Patrimoni de Catalunya.

- Delegació Provincial d’Hisenda de Barcelona.

La procedència dels fons documentals conservats a l'Arxiu de la Corona d'Aragó és molt variada. Està classificat entre Reial Cancelleria, Reial Patrimoni, Reial Audiència, Consell d'Aragó, Generalitat de Catalunya, Hisenda, Ordes religiosos i militars, Protocols Notarials i Diversos i col·leccions.

L'antecedent de l'Arxiu de la Corona d'Aragó és l'Arxiu Reial de Barcelona, fundat l'any 1318 pel rei Jaume II d'Aragó. A mitjans del segle XIX, Pròsper de Bofarull va fundar l'Arxiu General de la Corona d'Aragó, que aplegava tots els fons de l'administració reial de la Corona, i des d'aleshores s'hi han agrupat d'altres arxius històrics.