Fons documental de Tavertet a l'Arxiu Comarcal d’Osona
Tavertet

Osona
    Arxiu Comarcal d’Osona. C. de l'Era d'en Sellés, 6, 08500, Vic.
    856 m

Patrimoni documental
    Fons documental
    XX
    Legal i física
    Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i documents.
    Obert
    Científic/Cultural
    Arxiu Comarcal d'Osona
    Virgínia Cepero González

L'Arxiu Comarcal d’Osona conserva documentació relacionada amb el terme municipal de Tavertet. Hi ha documents amb una àmplia cronologia, des del segle XIIII al XX. Els fons i col·leccions documentals que l'arxiu custodia relacionades amb el municipi de Tavertet són els següents:

• ACOS80-27: Biblioteca auxiliar.
    • ACOS80-7: Col·lecció de manuscrits i documents solts de l'Arxiu Comarcal d'Osona.
    • ACOS80-137: Domènec Riera Comerma.
    • ACOS80-78: Família Piquer-Pomés.
    • ACOS80-119: Família Vila, els Pinosa i Perariera d'Alboquers i el Vilar de Pruit.
    • ACOS80-28: Hemeroteca comarcal.
    • ACOS80-23: Hospital de la Santa Creu.
    • ACOS80-54: Josep Passola Puig.
    • ACOS80-115: Masgrau – Comarmena.
    • ACOS80-152: Pere Isern Puntí.
    • ACOS80-45: Pietx.
    • ACOS80-56: Quirze Parés i Ganyet.

L’Arxiu Comarcal d’Osona (ACOS), creat l'any 1990, forma part de la Xarxa d'Arxius Comarcals de la Generalitat de Catalunya i és gestionat conjuntament pel Consell Comarcal d’Osona i per l’Ajuntament de Vic.

Entre els fons documentals que custodia, s’hi troba la documentació semiactiva dels organismes de la Generalitat de Catalunya, de l’administració local i judicial de la comarca. També custodia el fons de l'Hospital de la Santa Creu, de titularitat privada, que destaca pel seu valor històric.

Tanmateix, el tret característic de l'Arxiu Comarcal d'Osona és el d'arxiu fotogràfic, ja que conserva nombrosos fons personals i col·leccions locals de fotografia històrica.

DIRECCIÓ GENERAL D'ARXIUS: extranet.cultura.gencat.cat/ArxiusEnLinia/