Fons Documentació monestirs de l'Arxiu Diocesà Solsona Puig-reig

Berguedà
Arxiu Diocesà de Solsona, Palau Episcopal, Plaça del Palau, 1. 25280 SOLSONA
Plaça del Palau -Palau Episcopal-, 25280 Solsona (Solsonès)

Patrimoni documental
Fons documental
Medieval
Modern
XI-XIX
Legal i física
Restringit
Científic
Privada accessible
Bisbat de Solsona
Rosa Serra Rotés i Jordi Piñero

L'Arxiu Diocesà de Solsona es funda el 1593 coincidint amb el naixement del bisbat, els seus fons l'integren, en origen, la documentació de la catedral de Solsona i les seves canòniques escampades per Catalunya; al s. XIX s'hi afegeix la documentació de dos importants monestirs berguedans, Sant Pere de la Portella (La Quar) i Santa Maria de Serrateix (Viver i Serrateix), dominis monacals que tenien possessions a l'actual terme municipal de Puig-reig. Per altre part, totes les parròquies del terme municipal de Puig-reig formen part, des del 1593, de l'esmentat bisbat i per tant els fons conserven documentació, escadussera però, relacionada amb Puig-reig.

BOLOS, J.(2010): "Diplomatari del Monestir de Sant Pere de la Portella", Pages Editors BOLOS, J.(2006): "Diplomatari del monestir de Santa Maria de Serrateix (segles X-XV)", Fundació Noguera, Barcelona BARTRINA i COROMINAS, Enric. "Arxiu Diocesà de Solsona". A: Guia dels arxius històrics de Catalunya. Vol. 7, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Barcelona, 1998, pàg. 229-239