Fons d'imatges del grup Reviu Gaià

Privada accessible
    Associació Reviu Gaià
    Jordi Piñero Subirana

Fons documental de fotografies recopilades amb motiu de l'elaboració del llibre "Gaià t'estimo" per part del grup "Reviu Gaià", responsable de la realització d'aquest llibre. En total consta de més d'un miler de fotografies en format digital, que procedeixen de la recerca i dels treballs previs que es van dur a terme, i que van incloure entrevistes amb uns 45 informants del poble de Gaià. Les fotografies són de temes i d'èpoques diverses, amb especial èmfasi en les fotos més antigues i que fan referència a aspectes d'interès històric i de la cultura tradicional del poble de Gaià.

Informació facilitada per Elisabeth Parera Foto 1: gent de Gaià, any 1910. Foto 2: gent dels Ferrers anys 1950. Foto 3: parròquia de Sant Esteve de Vilaramó, any 1926.

El grup "Reviu Gaià" es va constituir l'any 2006 amb l'objectiu d'elaborar un llibre que recollís la història i les tradicions del municipi, el qual va sortir publicat l'any 2016 amb el títol "Gaià t'estimo". Durant aquests anys el grup també ha organitzat activitats culturals i lúdiques, com les Caminades teatralitzades, centrades en diferents indrets i temàtiques patrimonials. En l'actualitat aquest grup ha començat a treballar en una proposta per dotar de contingut el centre d'interpretació del món rural que es preveu crear a l'antic mas el Prat, al nucli de Gaià. A les dependències d'aquest equipament es preveu que es conservin còpies dels arxius d'imatges i sonor.

Autors diversos (2016). Gaià, t'estimo. Reviu Gaià, Grup de Recerca, Gaià. http://reviugaia.blogspot.com/