Fita de separació dels termes de Terrassola i Lavit Torrelavit

Alt Penedès
Casc urbà de Torrelavit
Al c. del Molí, al costat del Pont de les escoles

Element arquitectònic
XIX
Aquest element està bastant erosionat.
Simbòlic
Ajuntament de Torrelavit. c/del Molí, 29, Torrelavit
Marta Rodríguez

Monument de pedra calcària d'una sola peça que té com a finalitat marcar la separació dels termes municipals de Terrassola del Penedès i Lavit. Es troba adossada a l'extrem esquerre un pedrís al costat del Pont de les Escoles per la banda més estreta de la fita. Amida 50 cm d'alçada x 24 cm d'amplada x 18,5 cm de profunditat. S'observa una "T" gravada a la banda oest que amida 13,5 cm d'alçada x 13 cm d'amplada a la meitat superior de la fita. Per la banda contrària s'observa una "L" de 13,5 cm d'alçada i 11 cm d'amplada també ubicada a la meitat superior de la fita. A la banda oest s'aprecia un rebaix a la part inferior esquerra de la peça, coincidint amb el que sembla el pas d'un desaigua.

LLORAC I SANTIS, Salvador (2003): "Torrelavit. Ahir i avui d'un poble del Penedès". Edita: Ajuntament de Torrelavit, p. 14.