Festes del barri de La Mina

XX-XXI
    Obert
    Lúdic
    Equip de treball de l'Arxiu Municipal de Sant Adrià de Besòs "Isabel Rojas Castroverde" (ASAB)

El barri de La Mina celebra cada any, a principis de juny, unes jornades de festa pròpia organitzada pels veïns i veïnes del barri, amb el suport de l'Ajuntament. Els principals elements d'interès són el pregó, les activitats infantils, el ball popular, actuació de diables i els focs artificials de fi de festa.

Sant Adrià de Besòs consta de sis barris diferenciats: al marge esquerre del riu Besòs trobem Sant Adrià nord i el barri de Sant Joan Baptista. Al marge dret La Verneda, La Catalana, El Besòs i La Mina. Així doncs, durant les festes de cada barri (que en moltes ocasions coincideixen entre elles) les diferents associacions de veïns i veïnes organitzen pels carrers de la seva zona activitats de caràcter lúdic i cultural.

Les primeres dades sobre la celebració de les festes del barri de la Mina es remunten a la dècada del 1940, quan encara no s'havien construïts els grans edificis que caracteritzen el barri. Eren organitzades per una comissió de festes que agrupava a les entitats de la barriada i tenien un caràcter local, amb la participació dels veïns de la zona.

ASAB (1), UI. 1253, 5; UI. 1261, 20; UI. 1140, 40.