Escultura dels Pins de Cal Ferret Santa Fe del Penedès

XXI
Eva Roucka
Ornamental
Ajuntament de Santa Fe del Penedès. C. de l'Horta, 1. Santa Fe del Penedès.
Oriol Vilanova

Escultura, talla de fusta esculpida. Es tracta d'una figura femenina que es presenta exempta, amb la qual cosa es pot contemplant sencera circulant al seu voltant. L'escultura és monocroma i formalment la composició està realitzada en dues parts simètriques, unides a partir d'un eix central vertical. Les seves dimensions són: 1,98 m. d'alçada per 2 m. d'amplada màxima, i un gruix de 50 cm.
L'escultura representa una figura femenina dempeus, amb els braços plegats. El ritme de l'escultura ritme pausat és estàtic, suggereix repòs. Es tracta d'una imatge creada no com la captació d'una anèdocta concreta sinó amb una clara voluntat de superar el temps.

Aquesta escultura fou realitzada durant el Primer Symposium d'Escultura de l'Alt Penedès, celebrat a Vilafranca entre els dies 16 i 20 de juny de l'any 2003. Fou col·locada al seu actual emplaçament el dia 11 de setembre de 2008.

"TOT SANTA FE" Butlletí informatiu de l'Ajuntament de Santa Fe del Penedès, nº32. Octubre 2008, p. 3.