Escultura del Racó de la Pau Santa Fe del Penedès

XXI
Chan-Klaod Telek
Ornamental
Ajuntament de Santa Fe del Penedès. C. de l'Horta, 1. Santa Fe del Penedès.
Oriol Vilanova

Conjunt escultòric commemoratiu d'estil abstracte realitzat en talla de fusta de cedre format per tres elements exempts. L'element principal és un cos cilíndric de fusta que presenta tres obertures a mode de finestres a la part superior, mentre que la part inferior està formada per tres potes que actuen de punt de suport sobre el terra. Té unes dimensions de 1,68 m d'alçada i 75 cm d'amplada. Als peus d'aquesta escultura principal hi ha una placa a terra amb una inscripció on es llegeix: "[Escut de Santa Fe] Ajuntament de Santa Fe del Penedès. RACÓ DE LA PAU. Homenatge a les víctimes de l'atemptat de l'11 de març de 2004 a Madrid. Convida a treballar per la pau, l'educació i la cultura. Santa Fe del Penedès a 15 d'octubre de 2006. Diada de la Festa Major."
Davant d'aquesta escultura hi ha els altres dos elements que formen el conjunt; es tracta de dos seients realitzats amb el mateix tipus de fusta que l'escultura principal. Tenen unes dimensions de 70 cm d'amplada x 71 cm d'alçada.
El conjunt escultòric representa els ideals de foment de la pau, l'educació i la cultura, encoratjant a resoldre els conflictes sense recórrer a cap violència, ja sigui física o psicològica.

Aquesta escultura es va realitzar durant el Segon Simpòsium d'Escultura de l'Alt Penedès, celebrat a Vilafranca entre els dies 14 de juny i 4 de juliol de 2004, i es va col·locar posteriorment al seu actual emplaçament el dia 15 d'octubre del mateix any, durant la Festa Major de Santa Fe.
El monument commemora les víctimes dels atemptats terroristes que es van produir el dia 11 de març del 2004 a Madrid, en els quals van morir 191 persones i unes 2000 més van quedar ferides.

"TOT SANTA FE" Butlletí informatiu de l'Ajuntament de Santa Fe del Penedès, nº 28. Octubre 2006, p. 14.
"TOT SANTA FE" Butlletí informatiu de l'Ajuntament de Santa Fe del Penedès, nº 29. Gener 2007, p. 4.