Escultura de Neptú al Palau Falguera

Any
    V. Dubray
    BCIL (19/10/88) El conjunt del Palau Falguera
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    19122 (Palau Falguera)
    Ornamental
    Ajuntament - 0216901DF2801E
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

Escultura de ferro fos que representa al deu Neptú. És de dimensions força grans. La figura està situada al bell mig de l'estany que presideix la façana del palau pel costat del jardí. Neptú apareix assegut sobre un cargol de mar recolzat damunt de dos peixos exòtics. Subjecta el trident amb la mà, i mostra una actitud com si estigués a punt de pescar. El cap presenta un cabell llarg i enrinxolat i una barba llarga que cauen sobre el tors. A cada cantonada de l'estany hi trobem una granota de bronze que, com els peixos, tenen sortidors d'aigua a la boca.

- RETUERTA I JIMÉNEZ, M. Luz; SAMMARTÍ I ROSET, Carme (dir.). El Palau Falguera. Pagesos, mercaders i nobles a Sant Feliu de Llobregat. Segles XVII-XX. Sant Feliu de Llobregat: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 1999. 114 p.