Escultura de la plaça del Centre Cívic

Any
    Koldobika Jáuregi
    Ornamental
    Ajuntament de Santa Fe del Penedès. C. de l'Horta, 1. Santa Fe del Penedès.
    Oriol Vilanova

Escultura, talla de fusta monocroma. Es tracta d'una peça abstracta que es presenta exempta en un tronc cilíndric assentat verticalment al terra., amb la qual cosa es pot contemplant sencera circulant al seu voltant.
    Les seves dimensions són: 2,55 m. d'alçada per 90 cm. d'amplada màxima.
    A la part anterior hi ha una obertura en forma de creu, d'unes dimensions màximes de 70 cm d'amplada x 1,26 m d'alçada, situada a la part central de l'escultura. Dins d'aquest espai hi ha esculpits una sèrie de retalls en forma escalada i d'estil abstracte, que s'obren per comunicar amb una escletxa situada a la part posterior de l'escultura, a mode d'espitllera. Formalment, aquesta obertura en forma de creu és la que atorga proporció a la composició de l'escultura, alhora que marca els principals eixos de simetria. Aquesta simetria resta trencada, així, pels retalls abstractes de l'interior de l'obertura.
    A la dreta de l'escultura a terra, hi ha una placa clavada a un bloc informe de pedra on es llegeix: "El poble de Santa Fe del Penedès, en reconeixement de la important tasca cultural i social feta pel C/C/R Centre Cultural i Recreatiu de Santa Fe del Penedès, en motiu del 50è Aniversari (1958-2008). 8 de novembre de 2008. Ajuntament de Santa Fe del Penedès."

L'autor d'aquesta escultura, el guipuscoà Koldobika Jáuregui, entre d'altres mèrits, fou mereixedor de la "Beca Zabalaga", concedida per Eduardo Chillida l'any 1990. També va participar a la Fira Arco 2001 amb la Galeria Baukunst, i té obra exposada al Museu Guggenheim de Bilbao.

Aquesta escultura fou realitzada durant el Segon Symposium d'Escultura de l'Alt Penedès, celebrat a Vilafranca entre els dies 14 de juny i 4 de juliol de l'any 2004. Fou col·locada al seu actual emplaçament el dia 26 de desembre de 2008.