Creu de la Plaça de l'Església Santa Fe del Penedès

Ornamental
Ajuntament de Santa Fe del Penedès. C. de l'Horta, 1. Santa Fe del Penedès
Oriol Vilanova

Creu amb sòcol octogonal amb dos graons, l'inferior més alt que el superior, sobre els quals s'alça una columna també octogonal amb basament, d'uns 2,5 metres d'alçada. Està coronada per una cornisa quadrangular, que serveix de base a la creu pròpiament dita, de tipus grec o bizantí (amb els braços iguals). A la intersecció dels dos braços hi ha, a cada banda de la creu, una altra creu grega esculpida en baix relleu dins d'una rodella. Al graó superior del sòcol es llegeix la següent inscripció: "CREU DE TERME INAUGURADA L'ANY 1997. 25-5-1997. M. I. AJUNTAMENT SANTA FE DEL PENEDÈS".

Aquesta creu de terme va ser inaugurada el dia 25 de maig de l'any 1997. Anteriorment hi havia una altra creu de terme en el mateix indret, tal i com es desprèn de la documentació fotogràfica antiga servada.