Col·lecció d'eines i objectes rurals
Vacarisses

Vallès Occidental
    Magatzem Municipal a la Fàbrica. Ctra. de la Bauma, 1

Patrimoni moble
    Col·lecció
    XIX-XX
    Alguns dels objectes es troben en un estat precari
    Restringit
    Sense ús
    Ajuntament de Vacarisses. Carrer Pau Casals, 17
    Jordi Piñero Subirana

Col·lecció d'eines i objectes rurals procedents de diverses masies de Vacarisses i de Rellinars que es conserven al magatzem municipal situat a la Fàbrica. Consta dels següents objectes de gran format: un trill, el mecanisme i suport d'un rellotge de gran format, un fre de carro, una ventadora i restes d'una altra, una empacadora, un carro, una plataforma d'un carro sense rodes, un aixecador de carro, un rodet o corró, un tir i una tallant d'arada. També hi ha eines de menors dimensions: un cistell, un caparó de portadora, un rastrell, una fulla de guadanya, un cofí, un raspador, un parany, un cullerot, una sella de muntar, dos bastets de carro, un collar i corretges, així com altres eines diverses. Finalment, hi ha també altres objectes d'una certa antiguitat, com ara una taula, dos projectors de cinema i murals d'escola.

Existeix un inventari de la col·lecció realitzat per la Diputació de Barcelona

L'any 1987, quan la Diputació de Barcelona va adquirir la finca de l'Obac, s'aplegaren un seguit d'objectes rurals que hi havia a la casa amb el propòsit de fer un petit museu al castell de Vacarisses. Per aquesta finalitat es van recollir més tard altres objectes de masies de Vacarisses i, molt especialment, de la masia de can Candi, de Matadepera, d'on procedeixen la major part d'estris de gran format. Aquests objectes foren dipositats al castell, però la proposta del museu no va prosperar. En el moment de la rehabilitació del castell, l'any 2005, el que quedava de la col·lecció, que es trobava en un estat de conservació força precari, fou traslladat al magatzem municipal de la Fàbrica. L'any 2006 la Diputació de Barcelona va realitzar un inventari d'aquesta col·lecció.