Cases de l’Avinguda Prat de la Riba 8-14
Granollers

Vallès Oriental
    Avinguda de Prat de la Riba, 14
    A la zona d'eixample de Granollers

Conjunt arquitectònic
    Modernisme
    Popular
    XX
    Dolent
    Les reformes han eliminat pràcticament tots els elements d'interès patrimonial
    Residencial
    0762312DG4006E0001TI
    ARQUEOCIÈNCIA - J. M. Huélamo
    Jordi Piñero Subirana

Conjunt de cinc cases de començaments de segle XX que formen una illa de composició força uniforme i homogènia al carrer Prat de la Riba. Fins no fa gaire, dues cases (la número 14 i la número 8) destacaven per conservar una interessant decoració d’influència modernista. Malauradament, amb unes reformes recents molt desafortunades han perdut pràcticament tots aquests elements.

Actualment la casa número 14 (en cantonada) conserva molt vagament vestigis d’aquesta decoració modernista. Actualment la façana s’estructura en dos eixos d’obertures. Les quatre obertures (portes i finestres) estan rematades amb un perfil sinuós, que és l’únic rastre que se’n conserva a la façana. Abans de la reforma la casa tenia una balconada correguda de planta sinuosa. El seu interès es trobava en el fet que reproduïa mitjançant materials "pobres", segurament fets per mestre d'obres o paleta, elements decoratius propis del llenguatge modernista que es troben en edificis destacats de Barcelona, com els motius florals que coronaven i les urpes de la base, així com el treball decoratiu a l'arrebossat de la façana. En les reformes el balcó ha estat eliminat i substituït per dos petits balcons moderns, l’arrebossat modernista i el coronament també s’han eliminat.

La casa número 8 també ha petit reformes i, en aquest cas, ja no s’hi observa cap rastre de la decoració modernista. Abans de la reforma tenia un frontó en forma de papallona i un arrebossat similar al de la casa número 14.

La casa número 14 tenia un esgrafiat a la façana amb les lletres “CM”. La casa número 6 és coneguda per la casa del senyor Carlets (informació oral anònima). La casa número 14 fou reformada al voltant de l’any 2021.

GARCIA-PEY, Enric (1990) Recull onomàstic de Granollers: Motius, topònims, nomenclatura, Estudis de Granollers i del Vallès Oriental, Núm. 3, Granollers, Ajuntament de Granollers.