Capelleta de la casa Maria Marsal
Sant Hipòlit de Voltregà

Osona
    Carrer dels Marquesos de Palmerola, 38
    Al començament del segon tram del carrer, prop del passatge Parés

Element arquitectònic
    Any
    1901
    Ornamental
    Ref. Cad.: 7119103DG3571N
    Adriana Geladó Prat

Capelleta situada a la façana principal de l'edifici, a la primera planta. Es tracta duna fornícula d'arc rebaixat oberta al parament, amb l'emmarcament de fusta i tancada amb vidre. Alberga una petita imatge de sant Roc, identificada mitjançant una cartel·la situada a la part inferior de la mateixa ("SN ROCH"). La fornícula està delimitada per dues columnes cilíndriques amb els capitells carejats, que sostenen un entaulament motllurat i coronat amb un plafó semicircular rematat amb petxines decoratives. A l'interior d'aquest plafó hi ha un relleu amb la imatge de Jesucrist i la inscripció "REINARÉ". Alhora, la fornícula compta amb un ampit motllurat decorat amb dentellons i motius vegetals. Sota d'aquest ampit hi ha un plafó rectangular amb el nom "JOSEPH MARSAL", l'any 1901 i diversos elements decoratius relacionats amb la simbologia maçònica.

Una de les inscripcions que hi ha a la capelleta fa referència a Josep Marsal, propietari de l'edifici i mestre d'obres d'ofici. De fet, els elements de simbologia maçònica que acompanyen aquesta inscripció estan relacionats amb la professió d'aquest personatge.

ANGLADA I ARBOIX, Emília (2008). Noms propis del Voltreganès. Vic: Eumo Editorial, Centre d'Estudis del Voltreganès, p. 79.
    SERRALLONGA, J.; CROSAS, C.; CASAS, P.; SERRA, L. (2014). Sant Hipòlit de Voltregà, l'empenta d'un poble. Vic: Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà, Eumo Editorial, Museu del Ter, p. 99.
    SERVEIS TÈCNICS MUNICIPALS (2019). "Catàleg de béns a protegir". Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Sant Hipòlit de Voltregà. Document per a l'aprovació definitiva, setembre 2019. Codi identificador: 07.12.EA.