Cal Visó
Puig-reig
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
Casa de pagès que ha conservat, més o menys, la volumetria originària però amb importants reformes modernes. És un edifici de planta més o menys quadrada amb ampliacions successives fetes en època recent, sobretot a la façana principal (al costat est), on s'ha afegit un cos rectangular que serveix com garatge a planta baixa i com terrassa a la planta primera, i també al costat de migdia. Els murs són arrebossats i pintats. La coberta és a teula àrab i a dues vessants, amb el carener perpendicular a la façana principal a l'est. Les obertures originàries només es conserven a la segona planta de la façana principal, amb una finestra geminada d'arcs de mig punt. La resta d'obertures han estat refetes i són regulars. Al costat de tramuntana hi ha un cobert, fet amb pedra i maó, que ha conservat més o menys les característiques constructives tradicionals, tot i que posteriorment ha estat engrandit considerablement.
Història
Joan Riu i Selva (avi de l'actual propietari) va comprar la casa immediatament després de la Guerra Civil, l'any 1939 o 40. Anteriorment la casa estava portada per masovers. Era una casa petita i, amb els anys, s'hi han fet importants reformes i ampliacions.
Bibliografia
AADD. (2011). Pla d'ordenació urbanística municipal. Catàleg de masies i cases rurals. Ajuntament de Puig-reig. Fitxa 1.01