Bassa d'en Pepet de Can Sans
Alella

Maresme
    Vall de Rials, a llevant del torrent i a ponent del nucli d'Ibars Meia.
    Baixant pel torrent de Rials des de Caves Roura, pel segon torrent que trobem a mà esquerra.

Element arquitectònic
    XIX-XX
    BCP (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Productiu
    Polígon 03 - parcel·la 33
    Jordi Montlló Bolart

Bassa de recollida d'aigua en funcionament, de planta quadrada (9'70 x 10'5 m). L'amplada dels murs perimetrals és de 59 cm. Està feta de paredat antic arrebossat; paret nord més alta en forma de suport del marge. L'aigua raja d'un galet de ferro i va a parar a una pica
    quadrada feta de maons en vertical.
    La vegetació del voltant immediat està formada per quatre cirerers bords i dos pollancres.
    Agafa l'aigua de la mina de la finca.

Aquest element forma part, amb senyalització pròpia, de la ruta paisatgística de la Vall de Rials.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
    ASENSIO, Àlex (2008). L'aigua a Alella; dins "recordant ... les veus d'Alella", Ajuntament d'Alella i Biblioteca Municipal Ferrer i Guàrdia.
    MONTLLÓ, Jordi i FONT, Josep (2007). Inventari d'arquitectura rural i popular d'Alella. Inèdit.