Bassa de Can Xicota
Lliçà d'Amunt
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Segons l'article 295 del POUM el patrimoni natural té consideració de Bé de Protecció Urbanística (BPU).
Descripció
La bassa de Can Xicota tenia la funció d'amarar cànem, situada prop de la masia del mateix nom. Formava part d'una espècie de xarxa de basses destinades a aquesta funció.
Va ser recuperada pel propietari, fa uns trenta anys, en adquirir la finca. Agafa l'aigua de pluja i del rec de Can Comes, que arriba fins aquí mitjançant l'aqüeducte de Can Comes.
Altres noms: Bassa canemera.
Història
Una bassa és una excavació del terreny realitzada per emmagatzemar l'aigua, principalment de pluja. S'acostumen a impermeabilitzar amb argila compactada. Les basses de la zona del Mediterrani tenen una doble funció, la principal, però també afavorir ecosistemes per a la faula i la flora. Normalment, acostuma a haver-hi joncs.
Bibliografia
Ajuntament de Lliçà d’Amunt. Pla d’Ordenació Urbanística de Lliçà d’Amunt. 2014.
GARCIA-PEY, Enric (2010). Recull Onomàstic de Lliçà d’Amunt. Els noms de casa, de lloc i de persona. Ajuntament de Lliçà d’Amunt i Grup L’Abans, p.220.


