Balma de la Cort Llòbrega
Tavertet

Osona
    Les Baumes
    A la paret del cingle situat al sud-est de la masia de les Baumes.

Jaciment arqueològic
    Prehistòric
    Edats dels Metalls
    Patrimoni arqueològic i paleontològic NNSS 2003, zona de protecció especial.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, CC.AA: 2701.
    Difícil
    Sense ús
    08280A003000100000JH
    Virgínia Cepero González

La balma de la Cort Llòbrega es troba a la paret del cingle situat al sud-est de la masia de les Baumes, en un indret de molt difícil accés.

Es tracta d’una curiosa cavitat de dimensions reduïdes: aproximadament uns 5 m de fondària, entre 2 i 3 m d’alçada i una superfície màxima de 20 m. Presenta un sediment granulós, procedent de l’erosió de les mateixes parets de la cavitat.

L’any 1973 va ser objecte d’una prospecció, duta a terme per M. Cassany i membres del Museu de Vic, on es van recollir fragments de ceràmica feta a mà i restes òssies classificades com a humanes, pel que es va associar la cavitat a un lloc d’enterrament.

Fotografia de proximitat a la balma, degut al seu extremadament difícil accés.

AJUNTAMENT DE TAVERTET (2003) Carta Arqueològica. Normes subsidiàries de planejament de Tavertet (text refós). Tavertet: Ajuntament de Tavertet.

BORBONET, A.; SANGLAS, J. (1999) Tavertet: el seu terme i els seus noms de lloc. Barcelona: Abadia de Montserrat, p. 109.

GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT DE CULTURA (2016) Inventari del Patrimoni Arqueològic i Paleontològic de Catalunya (Tavertet).

PARÉS i GANYET, Q. (2001) La Despoblació rural i les masies del Collsacabra (2ª edició). Barcelona: Fundació Salvador Vives Casajuana, p. 38.