Aplec de primavera de sant Esteve de Vilaramó
Gaià

Bages
    Església de Sant Esteve de Vilaramó
    Ctra BV-4402 i seguir pista asfaltada uns 7 km. Al cementiri, camí direcció nord uns 150 m

Patrimoni immaterial
    Manifestació festiva
    XX-XXI
    Obert
    Lúdic
    Jordi Piñero Subirana

Aplec que es celebra el segon diumenge de maig o a mitjans d'aquest mes a l'església de Sant Esteve de Vilaramó. És una antiga església d'origen romànic que durant molt temps va ser parròquia de la part nord del terme de Gaià. Aquest aplec per primavera ja es celebrava tradicionalment, però durant força anys va deixar de fer-se. Des de l'any 2000 es torna a fer com una trobada de veïns, actuals i antics, de l'entorn de l'antiga parròquia, encara que és oberta a tothom que hi vulgui participar. Al matí, després de la missa que es fa a l'església, s'organitza una arrossada popular que ha tingut diferents ubicacions: en un bosquet prop del carrer de la Vall, a Galera... Al mig del dinar es fa un sorteig de productes típics del municipi. S'encarrega de l'organització l'associació de veïns de Sant Esteve de Vilaramó.

Autor de les fotografies: Josep Matamala Pons

FONT, Montse (2016). "Relacions socials i festes", Gaià, t'estimo. Reviu Gaià, Grup de Recerca, Gaià, p. 237.
    Web oficial de l'Ajuntament de Gaià: http://www.gaia.cat/el-municipi/tradicions-i-festes.php