Veïnat de les Pinedes de Sant Elies
Mediona

Alt Penedès
    Sant Elies.
    A l'oest del nucli de Canaletes (Cabrera d'Anoia, Anoia)

Conjunt arquitectònic
    Any
    Residencial
    Privada accessible
    Diversos titulars.
    Xavier Bermúdez (iPAT Serveis Culturals)

Nucli que s’assenta al peu de la carretera C-244 al seu pas per davant de Can Maçana i remunta el vessant que ascendeix cap al sud-est fins assolir la carena. Els vials, anomenats seguint números de l’1 al 29, s’adapten a l’orografia, i en alguns casos segueixen el traçat d’antics camins.

A l’actualitat, està dotat de diversos equipaments socials i esportius. A l’entrada de la urbanització hi havia una piscina, que ara és una plaça i un restaurant que està tancat. També s’hi troba el local social, que pertany a l’Ajuntament de Mediona. S’hi reuneix l’Associació de Veïns de Les Pinedes de Sant Elies i Santa Margarida.

Pren el nom de l'església que hi ha al capdamunt de la carena.

Una bona part dels terrenys on es troba la urbanització de Sant Elies pertanyien a can Massana de Prades, que es troba arran de carretera. Una altra part, pel flanc Sud, pertanyia a la finca de de Santa Margarida.

La urbanització té el seu origen l’any 1970, i inicialment era anomenada Les Pinedes de Sant Elies i Santa Margarida. Actualment és una de les més ben consolidades del municipi gràcies a la seva ubicació avantatjosa.

Llorac i Santis, S; Costa i Via, M. (1993): Conèixer Mediona: un municipi de l'Alt Penedès. Mediona: Ajuntament de Mediona.