Turó Gros de Can Camp
Caldes de Montbui

Vallès Oriental
    Al nord-est del nucli de Caldes de Montbui.
    C-1415, passant per la urb. Els Lledoners. A 1.200 m de la carretera.

432018
    Jaciment arqueològic
    Neolític
    Ibèric
    Edats dels Metalls
    Romà
    IVaC
    Dolent
    Pla d'Odenació Urbanística Municipal
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí (CC.AA 3148)
    Productiu
    Ref. cad.: 008A00091
    Laura Bosch Martínez

Restes de material trobat en superfície que indicaria la presència d'un jaciment en aquest turó situat concretament a l'est de Can Camp, i que hauria estat gairebé destruït degut una pedrera que es va obrir en el turó. No hi ha hagut mai una campanya d'excavació. Fa anys, al peu de la pedrera es va localitzar un tros de ceràmica cardial. El material recuperat ha estat a partir de prospeccions superficials fora d'un estrat arqueològic que permeti establir seqüències cronològiques fiables, tot i que es deixa entreveure que el punt final del jaciment se situaria entorn de l'inici de segle IIIaC.

Durant el treball de camp realitzat el mes de novembre de l'any 2008 s'han trobat restes ceràmiques al vessant sud del turó, però degut a la presència de camions i màquines treballant en el sector, no es va insistir i s'abandonà el lloc.

Tota la documentació existent és el resultat de l'estudi del material recollit en superfície durant els anys 1960 ocupant una cronologia que aniria des del neolític antic fins a l'època ibèrica plena. Sembla ser que en el Museu Thermàlia s'haurien conservat diversos fragments de vasos de perfil en "S", decorats amb cordons, incisions, ceràmica a torn, àmfores ibèriques i ceràmica de figures roges, entre elles dos "skyphos" que es podrien datat aproximadament del segle IV aC (De Montes, 1961).
    L'any 1993, amb motiu de la revisió de la Carta Arqueològica, a la part superior del turó s'observava una rasa de dimensions importants que seccionava bona part del jaciment, sense que destaquessin restes d'estructures. En la prospecció es van poder trobar diversos fragments ceràmics de cronologia ibèrica a la vessant sud del turó.
    El Dr. Joan Sanmartí, catedràtic de la Universitat de Barcelona, va fer un estudi dels materials recuperats, la qual cosa va permetre recular la data de la primera ocupació fins al llindar entre la primera edat del ferro i l'ibèric antic.

DE MONTES DE PASCUAL, A. i SALA, L. (1961). Elementos para la Carta Arqueológica del valle medio de la riera de Caldas de Montbuy. Barcelona. VIII Congreso Nacional de Arqueologia.
    GARCIA i CARRERA, R. (1989). Caldes prehistòrica i antiga. Col·lecció monografies vallesanes, núm. 11. Ed. Ègara. Terrassa.
    GENERALITAT DE CATALUNYA. (?). Inventari del Patrimoni Arqueològic i Paleontològic de Catalunya. Caldes de Montbui (Vallès Oriental). Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Direcció General del Patrimoni Cultural. Servei d'Arqueologia i Paleontologia.
    HERNÁNDEZ, J. i MONLEÓN, A.-(2007). Visió històrica de Caldes de Montbui. pp 19-20. Ed. Ajuntament de Caldes de Montbui i Thermalia.
    MARCET BARBÉ, R. (1982). Dos nous jaciments neolítics a Caldes de Montbui. Revista Arrahona, núm. 13. Sabadell.