Turó del coll del Daví

Sector camí ral.

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    No hi ha camí d’accés i està una mica emboscat.
    Difícil
    Sense ús
    08178A004000220000OB
    Marc Malgosa Montserrat. Centre Excursionista de Rellinars

El Turó del Coll de Daví o Turó del Coll de Correu és un turonet de 707 m d’alçada situat a l’extrem nord-est del terme de Rellinars, proper als límits municipals de Mura i Vacarisses. Al nord del turó hi la cinglera que dóna nom a la Roca del Tinent, i més avall el Salt del Tinent on es creua amb el camí ral, amb caiguda al fons del torrent de la Cansalada. Al sud-est hi ha el Coll del Daví o Coll del Correu. Al sud-oest s’hi veuen, imponents, el Castell de Bocs i el Castellet de Bocs, aquests dos castells naturals de pedra conglomerada tan emblemàtics a Rellinars.

S’hi pot accedir fàcilment a peu des del mateix coll del Daví o del Correu, enfilant-nos primer direcció oest, i després forta pujada direcció nord-oest. El camí no està fresat però permet transitar-hi fàcilment i orientar-se sempre cap a dalt del turó i superar aquests 50 m de desnivell.

El bosc en aquest sector està força aclarit, dominat per les Alzines (Quercus ilex) i l’abundós Pi Blanc (Pinus halepensis) amb algun Cirerer d’Arboç (Arbutus unedo). Al sotabosc hi trobem mates de fulla persistent i petita com el Romaní (Salvia rosmarinus), el Llentiscle (Pistacia lentiscus) i també l’Argelaga (Genista scorpius).

A dalt del turó actualment no hi ha res, però permet gaudir de formidables vistes al sud-oest, un primer pla del Castell de Bocs i Montserrat al fons. I al sud-est, de nou en primer pla el Paller de tot l’Any i els cimals de l’Obac al fons.

Durant les guerres del Francès i dels Carlins, la muntanya de Coll Daví va ser escenari de nombroses batalles i moviments de tropes; per això, és esmentat sovint en ressenyes històriques, referint-se, lògicament, no al coll del camí ral, sinó a la muntanya de Coll Daví, sent aquest turó el punt més alt del sector oest del Coll de Daví o del Correu.

MALGOSA MONTSERRAT Marc, SAMPER GISPERT Marc i SOLER GIRONÈS Joan (2021). “Rellinars a les teves mans”, Guia excursionista i geogràfica, Edita Ajuntament de Rellinars.

Mapa Topogràfic municipi de Rellinars, escala 1:7500 (2021). Inclòs dins la guia excursionista i geogràfica de “Rellinars a les teves mans”.

SUADES, Ramon i SENYAL, Jordi. (2016). Mapa interactiu de Sant Llorenç del Munt.