La construcció d'un tram de carretera al sud est de la població de Calaf que enllacés les carreteres C-25, N-141b, C-1412a i C-1412 va motivar dues intervencions arqueològiques per valorar l'impacte patrimonial de les obres. Així doncs, el primer estudi arqueològic que es dugué a terme en aquesta zona fou durant els mesos de febrer i març de 2007 i va consistir en una prospecció superficial del traçat de la que seria la ronda sud de Calaf. L'objectiu principal d'aquesta prospecció era trobar indicis que ens assenyalessin la possible presència d'algun jaciment arqueològic en el subsòl dels camps de cultiu afectats. El resultat d'aquesta primera presa de contacte amb el territori mitjançant la prospecció va ser la troballa d'elements arqueològics diversos. Com a conseqüència dels resultats es proposa sondejar el subsòl mitjançant rases així com un seguiment continuat de les obres per part d'un arqueòleg.
Aquestes mesures preventives es van dur a terme durant el mes d'agost de 2007 quan es va realitzar una nova intervenció arqueològica en la zona on s'havien localitzat restes aïllades en superfície. La intenció era localitzar un possible jaciment d'època prehistòrica en el subsòl. Per això es van fer 20 rases de sondeig en aquesta zona mitjançant una màquina retroexcavadora amb cullera plana fins a arribar al substrat natural o a un nivell sense indicis d'activitat antròpica. En cap de les rases es va identificar evidències arqueològiques destacades.