Torre d'estiueig del Passeig dels Anglesos, 22
Caldes d'Estrac

Maresme
    Passeig dels Anglesos, 22 (08393 Caldes d'Estrac)
    Sortint de la plaça de les Barques, a mà esquerra (banda mar).

Edifici
    Racionalisme
    Manuel Baquero Briz
    Estructura, coberta, façana i conjunt en molt bon estat.
    nº4 en el Pla Gral. Municipal
    Residencial
    Ref. cad.: 006A00011
    Octavi Mallorquí Vicens

Torre d'estiueig aïllada d'estil internacional de planta baixa i una planta amb coberta plana, i jardí davanter i posterior. L'arquitecte del xalet va ser Manuel Baquero Briz. La façana principal està orientada en sentit sud-est de cara a la mar. La planta baixa de la casa presenta paret de petita totxana que fa joc amb el mur davanter de la finca i entrada principal amb porxo. La primera planta destaca pels finestrals amplis a la part superior per gaudir de llum natural. El pati davanter presenta un mur de petites totxanes amb porta de fusta allargada i de grans dimensions per accedir a l'interior de l'edifici. Al jardí destaca una palmera de grans dimensions. L'extensió del jardí és dues terceres parts la de la finca.

Sòl urbà. Zona aïllada al Passeig Marítim. Inventariada amb el núm. 4 per l'article 55 de la Normativa del Pla General.

Casa situada en un dels conjunts més emblemàtics de la història de l'estiueig a Caldes. L'arquitecte que va bastir aquesta torre d'estiueig va ser Manuel Baquero Briz.

AA.DD. (1995). Fotografies Antigues de Caldes 1870-1962. Arrels Cultura. Caldes d'Estrac.
    BATLLE, A. (1985). Caldes d'Estrac o Caldetas: un vell plet. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.
    CARNÉ I CABRÉ, J.(1995). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic. Document Refós. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.
    GRAU MOLIST, L. (2004). L'estiueig a Caldes d'Estrac. Una aproximació. Caldae Aquae Núm. 2. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.