Torre de l'aigua de Trens
Granera

Moianès
    Carretera de Sant Llorenç Savall
    A la banda de migdia del terme, sota el serrat del Planot i damunt del paratge de Trens

41.71957
    4619072
    Edifici
    XXI
    Any
    Productiu
    Ajuntament de Granera
    Adriana Geladó Prat

Torre de planta quadrada coberta amb una teulada de dues vessants, amb el carener eixamplat i un ràfec motllurat, que està bastida amb teula àrab vidrada. La façana principal, orientada a la carretera, compta amb una porta rectangular metàl·lica i un rellotge a la part superior del parament. És circular, amb l'esfera de color blanc i els números en negre (tant els números romans com els aràbics). Presenta una inscripció en llatí que diu: "Et qui sidit, veniat; et qui vult, accipiat acqua vitae gratis". També apareix l'any de construcció: "Anno Domini MMIX". Damunt seu hi ha una placa rectangular encastada al parament, bastida en rajola blanca vidrada decorada i amb la següent inscripció: "EXCM. AJUNTAMENT DE GRANERA/AIGÜES POTABLES/TRENCAMENT DE TRAENS". També hi ha l'escut del municipi i l'any de construcció. Entre el rellotge i la placa hi ha un desaigüe de ceràmica vidrada verda, que representa el cap d'un animal. La façana de ponent compta amb el sortidor d'una font encastat i decorat amb un relleu circular. També hi ha una petita obertura rectangular que deixa veure el dipòsit que hi ha a l'interior. La construcció està bastida en pedra de diverses mides disposada de manera regular.

Es tracta d'un dipòsit que trenca les càrregues de l'aigua pública per millorar-ne la pressió.

"Dipòsit per trencament de càrregues". La Granària, 22, 2009, p. 21. Informació oral: Pere Genescà [Entrevista: 08-04-2019].