Teix de la canal dels Pouetons
El Bruc

Anoia
    Sortint del refugi Vicenç Barbé, agafar el corriol que mena a l’avenc dels Pouetons. Poc abans d’arribar-hi, un altre corriol molt poc evident a mà dreta s’endinsa per la llera del torrent. Cal anar pujant fins a trobar el Teix.

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Pla Especial del Parc Natural de la Muntanya de Montserrat (entorn). Barcelona.
    Altres
    08025A008000020000YM
    Ana Requejo Alonso

Exemplar de Taxus baccata. Aquest és el teix més gran dins el terme del Bruc, amb una alçada total de 7m i un perímetre de 1,8m.

El teix és un arbre que creix molt lentament. A les canals profundes de la muntanya de Montserrat encara hi troba condicions d’humitat per subsistir, malgrat l’aridesa general dels sòls de la muntanya.

Els teixos eren arbres venerats antigament per la seva resistència i la fusta era valorada per l’obtenció d’arcs. A Europa s’hi poden trobar exemplars de fins a 4.000 anys.

Va ser objecte de catalogació i protecció dins un projecte europeu “LIFE Taxus” (2012-16) on va participar el Parc Natural de Montserrat.

- Catàleg Arbres d’interès local El Bruc. Ajuntament del Bruc, pp. 14-15.