Tanca de barri de la riera Coma Fosca, 1

Plaça de Can Lleonard, s/n o Riera Coma Fosca, 1

Element arquitectònic
    XIX-XX
    Catàleg Patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental (2010)
    Ornamental
    varis propietaris
    Jordi Montlló Bolart

Tanca de barri formada per dos grups de dos pilars de secció quadrada units per un mateix sòcol. Tot fet de maó pla fent rebaixos geomètrics a modus ornamental. Cada grup doble de pilars està unit per la part superior amb una semi arcada, també de maons posats a llibret, amb una franja de rajoles de mostra de motius florals, on predomina el color blau,i un relleu escultòric en l'acabament. Els pilars estan rematats amb quatre arquets escapçats, un per façana, també fets de maons. L'espai buit entre cada grup de pilars que queda entre el sòcol i l'arcada superior, està cobert per una reixa de ferro forjat; del mateix tipus que la porta de tancament del barri. En els dos pilars centrals hi ha les inicials J i F.

El Catàleg del Patrimoni d'Alella, inclòs en el darrer POUM, inclou una fitxa genèrica de protecció pels barris, portals i portalades de les cases històriques d'Alella. La majoria d'aquests queden dins l'entorn de protecció de la casa (Can Calderó, Can Cabús de Baix, Can Sans, Can Xeco Monnar, Cal Marquès, etc.), però hi ha algun cas, com el present, que el barri ha quedat desvinculat de la seva finca per partició o urbanització. Per aquest motiu s'han individualitzat.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.