Taller industrial al carrer Falguera 90

Edifici
    Desconegut
    BCIL (19/10/88)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    9918901DF1891H
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

Edificació industrial de petites dimensions, de planta rectangular que fa cantonada entre els carrers Falguera i Rupert Lladó. Està cobert a dues aigües amb la carena paral·lela al carrer de Falguera i només té planta baixa. Per la informació que apareix a l'Inventari de Patrimoni arquitectònic de la Generalitat és possible que originàriament tingués il·luminació zenital, aspecte que ara sembla haver-se perdut, presumiblement per alguna reforma més recent. Presenta cinc finestres ubicades a trams regulars en forma d'arc rebaixat amb la base a tocar del sòcol de l'edifici. La porta d'accés està situada a l'extrem sud de la façana que dóna al carrer Falguera. L'altra façana, al carrer Rupert Lladó, ressegueix les aigües de la teulada i no conté cap obertura. A l'interior destaquen les columnes de ferro que sustenten les voltes.

L'edifici havia acollit la fàbrica de teixits de Pere Roma, coneguda popularment com cal Pelesquenes, es diu que per la rigidesa dels seu propietari.

. RETUERTA I JIMÉNEZ, M. Luz; SAMMARTÍ I ROSET, Carme (dir.). Sant Feliu de Llobregat. Identitat i història. Sant Feliu de Llobregat: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 2002. 365 p.