Taller de sílex prop de Viure
Veciana

Anoia
    A prop de Viure, a ponent del terme municipal
    Al costat de la línia del ferrocarril

Jaciment arqueològic
    Prehistòric
    Paleolític
    Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Veciana (2007)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si (CC.AA, 7579)
    Sense ús
    08298A006001650000IA
    Jordi Montlló Bolart

Possible taler de sílex del paleolític que futures investigacions hauran de determinar-ne la categoria i validar-lo. Se situa a llevant de la masia de Viure o Benviure, a uns 600 metres, al costat de la via del tren i al peu d'una antiga carrerada o camí ramader que mena des de la masia de Viure fins a Pujalt, en uns camps erms i bosc.
    L'àrea del taller es coneix com els Empedrats de Viure. Es tracta d'un petit taller de sílex de mala qualitat que aprofita petits nòduls del mateix lloc, tot i que no es pot determinar si realment es van tallar o no. S'han documentat fragments d'ascles i esquerdills que es podrien haver format per l'acció del gel o del foc. Els fragments no presenten concreció de cap mena, però sí restes de còrtex.

Els materials es troben al Museu Comarcal d'Igualada.

Jaciment descobert per membres de la secció d'arqueologia del Centre d'Estudis Comarcals d'Igualada, el 22 de juny de l'any 1980.

GENERALITAT DE CATALUNYA (1983). Inventari del patrimoni arqueològic de l'Anoia. Veciana. Departament de Cultura de la Generalitat. Barcelona.