Jaciment de Viure o Empedrats de Viure
Veciana

Anoia
    Plana de Benviure, a ponent del terme municipal

Jaciment arqueològic
    Antic
    Romà
    I - IV dC
    resta en el subsòl sense excavar
    Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Veciana (2007)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si (CC.AA, 7578)
    Productiu
    08298A010000090000IW
    Jordi Montlló Bolart

Una excavació arqueològica dirigida per Ernest Guillé i Josep Vilella, l'any 1980, permet documentar un jaciment d'època romana a 300 metres de la masia de Viure, en uns camps de conreu situats entre uns coberts i la via del tren. Entre la ceràmica estudiada, es troba la vaixella de taula, representada per les sigil·lades (itàlica, sud-gàl·lica, hispànica, Africana A i D); ceràmica comuna africana, material de magatzematge (dolia i àmfores) i material constructiu (teules). Però no s'ha detectat cap estructura arquitectònica.

Jaciment descobert per membres de la secció d'arqueologia del Centre d'Estudis Comarcals d'Igualada, el 22 de juny de l'any 1980.
    En aquest moment es va fer una intervenció arqueològica dirigida per Ernest Guillem i Josep Vilella.

GENERALITAT DE CATALUNYA (1983). Inventari del patrimoni arqueològic de l'Anoia. Veciana. Departament de Cultura de la Generalitat. Barcelona.