Sitges de la Plaça de Santa Maria Vilafranca del Penedès

Modern
Medieval
XIV-XVII
soterrat sota el paviment de la plaça.
Legal
Pla d'ordenació urbanística municipal de 2003
Si:CC.AA 47 i 7533
Ajuntament de Vilafranca del Penedès (C. de la Cort, 14).
Jordi Montlló Bolart

La noticia de les troballes fou comunicada oralment als autors de l'Inventari del Patrimoni Arqueològic de Catalunya, segons les quals es van detectar quatre sitges amb molt poc material d'època baix medieval o moderna. Tant podia tractar-se de sitges d'alguna casa que havia estat erigida en aquest emplaçament com que formessin part de la Sagrera de la basílica de Santa Maria.

Intervenció arqueològica dirigida per Jordi Vallès Cuevas , l'any 1987, per a una actuació que formava part de la remodelació de la Plaça Santa Maria a partir d'un projecte de l'escola Taller de l'Alt Penedès, dirigit per l'arquitecte Anton Salvadó i Cabré.

ALEGRET, Pere (1887). Apuntes históricos de Vilafranca del Panadés y su comarca. Vilafranca, Pàg. 261.
Carta Arqueològica de l'Alt Penedès: Vilafranca del Penedès. Inventari i Documentació del Patrimoni Arqueològic i Paleontològic de Catalunya.
MAS i PARERA, Pere (1932). Vilafranca del Penedès. Vilafranca del Penedès.
MASSANELL, Antoni (1985). "Llocs d'enterrament a Vilafranca del Penedès", dins Olerdulae. Museu de Vilafranca , pàg. 11.
PLANAS, Mossèn Josep (1948). Antics convents, Esglésies i Capelles de Vilafranca. Vilafranca del Penedès.