Sistema de rec de Potelles
Sobremunt

Osona
    Sector nord-est del terme municipal
    A 885 metres per pista forestal de la carretera BV. 4607, punt quilomètric 0'700.

Obra civil
    Modern
    XVIII
    Restringit
    Sense ús
    Ref. Cad.: 08271A006000100000HG
    Jordi Compte i Marta Homs

Els sistema de rec de Potelles es troba situat a l'interior de l'hort tancat de la masia de Potelles. L'hort que té unes dimensions d'uns 47 metres de llargada per 19 metres d'amplada, es troba voltat per un mur de maçoneria de pedra amb un portal d'accés emmarcat amb brancals de pedra i llinda de fusta a mode de lliça coberta amb barbacana de doble vessant. Sobre la llinda hi ha un carreu de pedra amb la inscripció: H F 1768 RENOVADA PER JOSEPH POTS ANY 1823.
    L'inici del canal de rec es troba situat al mur nord de l'hort a la part més oriental. Del mur en surt un desaigua provinent probablement d'una bassa situada a l'exterior. El desaigua va a parar a una pica monolítica quadrada i de la pica en surt un tram de canal que al cap de 2 metres gira a l'esquerra formant un sistema de rec d'uns 30 metres de llargada; està format per diversos trams rectangulars de pedra treballada amb una canal enmig i els trams més llargs arriben gairebé als dos metres de llargada. Al llarg del canal de pedra hi ha diversos forats rodons que servien de desaigua per regar l'hort.