Sender de Granollers

Osona
    Parròquies de Sant Andreu de Gurb i Sant Esteve de Granollers
    Emplaçament
    Recorregut circular amb inici i final a l'Esperança

Patrimoni immoble
    Privada
    Propietaris diversos
    Jordi Compte

El sender de Granollers de la Plana, és un itinerari circular amb inici i final a l'Esperança. És un recorregut d'uns 18'8 quilòmetres, amb un desnivell que varia entre el 536 metres al punt més alt, l'església de Santa Maria de Palau i uns 450 metres al punt més baix, en el tram proper al riu Gurri.
    El sender s'inicia a l'Esperança en direcció nord seguint la carretera BV-4601 fins les Escoles, on es bifurca. Un sector segueix en direcció nord, passant per la font i la masia de les Cases d'Avall. Des d'aquest punt el sender agafa una direcció nord-est fins creuant la carretera C-17 fins arribar a la creu de Mitjavia, des d'on es segueix l'antic camí ral, en direcció nord, fins arribar al pont de Torroella, a la riera del Sorreigs. Des del pont es recula uns metres per dirigir-se a l'est vorejant el serrat de Palau fins trobar l'església de Santa Maria de Palau. El sender segueix en direcció sud-est passant prop de la Comella de Palau i del Nogueró fins l'església de Sant Esteve de Granollers, creuant la carretera B-522. Des de l'església el camí continua cap al sud passant per les basses del Serradalt, una petita zona humida amb pollancres on s'enllaça amb el sender de petit recorregut PR C-49 Sender de Voltregà. El camí segueix al sud fins passar prop del riu Gurri i arribant a creuar la carretera C-25 per arribar a l'església de Sant Fruitós del Grau. A partir d'aquest punt el sender retorna a les Escoles de Gurb en un recorregut amb zig-zag que passa prop de les masies de Campdelacreu, la Pineda Vella, Quadres i la Torre d'en Canal.
    El sender transcorre en la seva major part per camins de terra veïnals sense grans desnivells, amb un tram més urbà on es segueix la carretera BV-4601 entre l'Esperança i les Escoles.

Hi ha un tríptic editat per l'Ajuntament de Gurb on es troba aquest sender i el de Santa Perpètua.

Guia itinerària dels senders de Santa Perpètua i de Granollers, Ajuntament de Gurb.