Sender de Gran Recorregut. GR-3
Sobremunt

Osona
    Sector est i nord-est del terme municipal

Obra civil
    XX
    Propietaris diversos
    Jordi Compte i Marta Homs

El GR-3 és un itinerari circular amb inici i final a la ciutat de Lleida que recorre un gran nombre de les comarques catalanes connectant amb la majoria dels GR catalans.
    El recorregut que passa pel municipi de Sobremunt correspon al tram 4 que té inici al Santuari de la Mare de Déu dels Munts i arriba fins a Sant Bartomeu del Grau passant per Santa Llúcia i Santa Perpètua formant una etapa de 26,160 km amb durada aproximada de 6:25 h.
    La part que pròpiament discorre pel terme municipal té aproximadament 3 quilòmetres i s'inicia a l'extrem nord del terme municipal, al nord de Potelles i al límit de la vall per on transcorre la carretera BV-4608, coneguda com "la Trona". Des d'aquest punt i fins abandonar el terme municipal el camí segueix en direcció sud-est, passant sempre per la carena de la serra de Sobremunt. El camí pràcticament discorre sobre el límit del terme municipal, quedant a mà dreta el terme municipal de Sobremunt i a l'esquerra un abrupte pendent, del terme municipal d'Orís a l'extrem nord, i de les Masies de Voltregà en la resta. Seguint la carena el camí passa per Santa Llúcia, el punt més alt del recorregut, i abandona el terme municipal per entrar al de Sant Bartomeu del Grau en un punt al nord-est del Grau.

El camí coincideix en pràcticament tot el seu recorregut amb el camí ramader. El sender està senyalitzat amb marques de pintura vermelles i blanques.

La data d'homologació del sender fou 1992.

Pàgina de la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya: www.feec.org