Secció d'Arqueologia del Museu Municipal de Berga

Berguedà
    Nucli urbà
    Emplaçament
    Carrer dels Àngels 7 (Edifici de l'Ajuntament)

4662016
    Número de fitxa
    Patrimoni moble
    Col·lecció
    Segle
    XX
    Any
    1962
    Josep Carreras i Balaguer i d'altres
    Estat de conservació
    Dolent
    Protecció
    Legal
    Accés
    Sense accés
    Altres
    Titularitat
    Ajuntament de Berga, plaça Sant Pere, 1
    Autoria de la fitxa
    Albert Rumbo Soler i Isaac Soca Torres.

La Secció d'Arqueologia del Museu Municipal de Berga ocupava gairebé la totalitat de la planta baixa de l'edifici i part del soterrani i estava subdividida en diferents apartats. Actualment, la planta baixa està habilitada com a sala d'exposicions.

La Secció d'Arqueologia del Museu Municipal de Berga neix l'any 1962 arrel de la troballa de diversos jaciments importants a la comarca, sobretot la Canal dels Avellaners (Berga), el Clot dels Llops (Gironella) i Cal Pallot (Puig-reig), i les posteriors excavacions que s'hi portaren a terme. De fet, es pot considerar que aquesta col·lecció fou la que va acabar gestant la totalitat del Museu. Fou l'any 1983, però, quan aquest s'inaugurà, que aquesta col·lecció va poder començar a ser visitada i quan va adquirir una entitat pròpia. En ella hi podem trobar enterraments i materials neolítics, eneolítics, de l'edat del bronze, ibèrics, visigots i medievals. Així mateix, també hi ha interessants plafons d'estratigrafies, maquetes, reproduccions artístiques, etc.

BERNADICH, Anna; ROTA, Montserrat; SERRA, Rosa: Guia d'art del Berguedà, Berga, 1991, pàg. 40.
    AADD: Guia del Berguedà, Berga, 1985, pàgs. 171-173.
    AADD: "Un passeig per la història del Berguedà", El Vilatà, 21, març 1983, pàg. 10.