Sardana de l'Angeleta de l'Hostal Sant Feliu Sasserra

Bages
    Hostal de la plaça Major
    Plaça Major, núm. 9, 08274 (Sant Feliu Sasserra)

Patrimoni immaterial
    Música i dansa
    XX
    1983
    El fet de ballar la sardana diversos cops a l'any denota un bon estat de conservació que caldria mantenir per tal que no es perdi.
    Obert
    Científic
    Jordi Compte i Marta Homs

La Sardana de l'Angeleta de l'Hostal és una sardana que es va crear el 20 d'octubre de 1983 per F. Mas Ros per a homenatjar la senyora Angeleta que vivia a l'Hostal, edifici del segle XVII situat a la plaça Major del municipi de Sant Feliu Sasserra.
    És una sardana llarga, de 4 tirades de 33 passos curts i 6 tirades de 69 passos llargs amb els dos contrapunts.
    La Sardana de l'Angeleta de l'Hostal es balla el dia de la festa Major, celebrada a la segona setmana de setembre, just després de la dansa del Treure Ball, el dia de la festa dels avis, i en altres diades en les que es ballen sardanes, en la que aquesta sardana és sempre la primera a ballar-se.

La senyora Angeleta que vivia a l'Hostal, edifici del segle XVII situat a la plaça Major del municipi de Sant Feliu Sasserra, va participar activament, durant la segona meitat del segle XX, en l'ensenyament del ball de la dansa del Treure Ball als joves del poble i va contribuir d'aquesta manera a incentivar l'aprenentatge d'aquesta dansa als més menuts, els quals serien els transmissors culturals posteriors. És en homenatge a aquest esforç i dedicació que se li va composar una sardana en honor seu anomenada l'Angeleta de l'Hostal.