Sant Isidre de la Torre
Olost

Osona
    Sector nord-est del terme municipal
    A 700 metres per pista forestal de la carretera BV-4601, punt quilomètric 18'800.

42.01924
    Element arquitectònic
    Modern
    Barroc
    XVIII
    Fa uns anys els propietaris van restaurar el pedró.
    Difícil
    Simbòlic
    Ref. cad.: 002A00001
    Jordi Compte i Marta Homs

Sant Isidre de la Torre es troba situat al punt més elevat d'un turó que és a la vegada el punt més elevat en tot el terme municipal, l'anomenat turó de Sant Isidre, a l'est de la masia de la Patina. La capella-pedró està formada per una estructura de planta quadrada de 120 centímetres per costat i 3 metres d'alçada, construïda amb murs de maçoneria de pedra arrebossats i pintats de blanc. Presenta una coberta de lloses i teulada piramidal de teules. A la banda oest hi ha dos graons de pedra que donen accés a una obertura quadrada emmarcada amb monòlits de pedra treballada. A l'interior de la capella hi ha dues imatges: Sant Isidre i Sant Pere màrtir, protegides amb una reixa de ferro.

En una esplanada propera a la capella s'hi celebrava, fa uns anys, el ball de l'aplec de Sant Isidre.