Safareig dels Horts del Rector Dosrius

Productiu
Bisbat de Barcelona
Adriana Geladó Prat

Estructura de planta rectangular situada dins d'un recinte tancat darrera de la Rectoria Vella, i adossada a un edifici auxiliar rectangular amb teulada d'un sol vessant. L'estructura està bastida en pedra de diverses mides disposada de manera irregular, amb carreus de pedra a les cantonades i coronada per una filada bastida amb maons plans. En alguns trams es conserva el revestiment arrebossat que cobria els murs. Està aixecada respecte al terra mitjançant una plataforma sostinguda amb arcs rebaixats bastits en maons. En l'actualitat presenta un safareig de ciment de factura moderna situat a l'extrem sud-est.

El safareig està situat a l'interior dels Horts de la Rectoria Vella i forma part de les propietats del Bisbat de Barcelona. Està envoltat de feixes de la rectoria, que han estat conreades al llarg del temps per diverses persones. El safareig servia per regar aquestes terres, rentar la roba i obtenir aigua. Al seu costat hi ha una destacable era en força bon estat de conservació.

ALSINA, N.; CALONGE, R.; CUSPINERA, L.; JUBANY, M.A.; LACUESTA, R. (2005). Inventari del patrimoni històric, arquitectònic i ambiental de Dosrius. [Barcelona: Diputació de Barcelona, Ajuntament de Dosrius], Núm. Ref.: I.RU.37/056.